PROGRAMUL DE COLABORARE TRANSFRONTALIERA
1. Introducere

Necesitatea dezvoltarii unui astfel de program rezida in faptul ca Romania, ca, de altfel, intreg bazinul Marii Negre, se constituie intr-o piata emergenta, aflata intr-o continua schimbare. De o deosebita importanta in ceea ce priveste dezvoltarea economiei romanesti, iar, pe cale de consecinta, protejarea intereselor si drepturilor legitime ale consumatorilor, este colaborarea dintre societatile romanesti cu firme de prestigiu din exterior. Adiacent acestor colaborari, se face simtita necesitatea identificarii si pregatirii proiectelor privind investitiile romanesti si straine in aceasta zona, avand in vedere potentialul economic generat de pozitia geo-politica si strategica a Romaniei.

Prin intermediul acestui Program se doreste oferirea unor servicii si informatii structurate profesional, ce ofera certitudinea stabilirii de contacte fructuoase, aceasta activitate constituindu-se intr-un aliat al celor ce doresc stabilirea unui parteneriat durabil cu societati din exterior.

2. Principii
  • liberul acces la informatii
  • transparenta decizionala
  • realizarea evaluarii eventualilor parteneri cu probitate profesionala si morala


3. Obiective
  • informarea investitorilor straini cu privire la mediul de afaceri din Romania
  • sustinerea colaborarii persoanelor juridice romane cu persoanele juridice straine
  • sprijinirea procesului investitional in Romania
  • atragerea de capitaluri de investitii
  • sprijinirea exporturilor
  • sprijinirea importurilor
  • sustinerea patrunderii pe pietele externe a produselor si serviciilor romanesti
  • sustinerea patrunderii pe piata interna a produselor si serviciilor straine
4. Modalitati de realizare a programului

Stabilirea de contacte de afaceri stabilite intre partenerii straini ce isi manifesta intentia de a isi dezvolta activitatea pe teritoriul Romaniei. Organizarea de misiuni economice si de afaceri ale posibililor investitori straini in Romania. Punerea la dispozitia investitorilor si partenerilor straini de informatii complete si competente cu privire la posibilii parteneri romani. Realizarea unei promovari a investitorilor, bazata pe utilizarea informatiilor cu privire la persoanele juridice romane, prin punerea in contact a acestora cu parteneri de afaceri din Romania. Avand in vedere larga aplicabilitate a acestui Program, atat la nivel geografic, cat si economic, organismele prezentate in cadrul Organigramei sunt structurate pe arii de interes, in functie de acestea stabilindu-se si competenta acestora. in promovarea acestui Program se doreste constientizarea la nivelul agentilor economici a necesitatii respectarii intocmai a prevederilor contractuale si legale.

In vederea eficientizarii modului in care se realizeaza aplicarea acestui Program, sunt stabilite mai multe etape, astfel:

Etapa I. Solicitanti In cadrul acesteia, sunt acumulate informatii cu privire la:

-informatii generale despre solicitant -date privind activitatea societatii

Etapa II. Analizarea informatiilor In cadrul acesteia, sunt coroborate datele transmise de catre solicitanti cu cele cuprinse in baza de date, precum si cu datele ce rezulta din documentele oficiale. -culegerea datelor -verificarea informatiilor

Etapa III. Evaluarea solicitantilor

Etapa IV.Selectarea solicitantilor

Etapa V. Transmiterea datelor referitoare la acestia partenerilor straini.

Etapa VI. Medierea realtiilor ce urmeaza a fi stabilite intre societatile romane si cele straine.